رایحه ی عفاف

این سایت فرهنگی اجتماعی می باشد.

این سایت فرهنگی اجتماعی می باشد.

آخرین نظرات
  • ۲۸ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۱۵ - ما شیعه ها
    احسنتم
نویسندگان

آتش سوزی بزرگ....

چهارشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۵۳ ق.ظ


شب گذشته که شاید شما خواب بودید متاسفانه سه آتش سوزی بزرگ رخ داد که منجر به فجایع ناراحت کننده و تکان دهنده ای شد و نکته ی قابل تأمل اینکه در هر سه این آتش سوزی ها خطای انسانی و غفلت و عدم آگاهی عامل اصلی بوده است.


1- مسبب آتش سوزی اول آقایی بود که متاسفانه برای چندمین بار نتوانست آتش خشم خود را کنترل کند و هم فرزندش را به شدت تنبیه بدنی کرد و هم اینکه به همسرش ناسزا گفت و توهین های شدیدی کرد. تأسف بارتر اینکه همسر این آقا به جای اینکه به دنبال خاموش کردن این آتش باشد با جواب دادن ها و توهین های متقابل سبب شعله ورتر شدن این آتش شد. آخرین اخبار از این حکایت دارد که بخش قابل توجهی از بنیان های این خانواده سوخته و این زندگی مشترک در مرز فروپاشی است.


2- آتش سوزی مهیب دوم را پدر و مادری ناآگاه به وجود آوردند که وقتی متوجه خطای بزرگ پسر جوان شان شده اند آنقدر او را سرزنش و ملامت کردند که اکنون آتش لجاجت و کینه ی این جوان شعله ور شده و مقابل پدر و مادر ایستاده است. همسایه ها که شاهدان عینی این درگیری و آتش سوزی بودند ناخودآگاه به یاد این فرمایش امیرالمومنین علیه السلام افتادند که : " هرگاه سرزنش و ملامت زیاد شود آتش لجاجت شعله ور می شود."


3- مسبب آتش سوزی بزرگ دیگر خانمی میانسال بود که آنقدر بین دو خانواده که در ابتدا اختلاف کوچکی داشتند خبرکشی کرد و حرف های این خانه را به آن خانه بُرد و صحبت های این خانواده را به آن خانواده انتقال داد که متأسفانه آتش فتنه ای بزرگ برپا شد به طوری که اکنون با تشدید بدگمانی های این دو خانواده نسبت به هم دعوا و درگیری های آنها به اوج رسیده و بخش قابل توجهی از پیوندهای عاطفی در این حادثه، سوخته است.


دوستان عزیز باید مطمئن باشیم این اولین و آخرین باری نخواهد بود که شاهد چنین فجایعی هستیم و ثانیاً باید یقین بدانیم که الزاماً این حوادث صرفاً برای همسایه های ما رخ نخواهد داد. چه بسا اگر مراقب نباشیم و کوتاهی کنیم، این اتفاق برای ما و خانواده ی ما رخ دهد.


بنابراین مراقب باشیم که آتش به زندگی خود و دیگران نیاندازیم. 


موفق باشین

سیدمجتبی حورایی

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۹
زهرا ظهوری مقدم

نظرات  (۶)

لایک
۱۹ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۴۴ رفیق خاموش
سلام: همیشه باید خاموش کننده آتش باشیم نه شعله ور کننده

امیدوارم عبرت بگیریم نوشته عالی بود

من که از آتش غم چون خُم مِی در جوشم
مُهر بر لب زده خون می خورم و خاموشم.

شبیه سازی جالبی بود.
این جور آتش سوزی ها، آتش نشانی های مخصوص خودش را می خواهد. چون مهارتشان با آتش نشان های شهرداری فرق دارد.
۲۰ اسفند ۹۴ ، ۲۱:۰۳ خواندنی ها
من در ابتدا فکر کردم آتش سوزی واقعی اتفاق افتاده اما وقتی مطلب رو خوندم فهمیدم که این آتش سوزیهایی که شما عنوان کردین از اون آتش سوزی هایی که من فکر میکردم خیلی بدتره
امیدوارم این آتش سوزی ها در زندگی هیچ کسی اتفاق نیفته
-
سلام
زیبا بود
منتظر حضور و نظرات زیبای شما هستیم.
معبر شهدا را با دنبال کردن خود حامی باشید.
اللهم عجل لولیک الفرج

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی